Uspon beznačajnosti: Korisnici Instagrama se žale na algoritamske preporuke

Od kreatora mimova do Kardašijana, korisnici Instagrama su se prošle nedelje požalili da su njihovi fidovi prezasićeni nebitnim sadržajem. Dok Instagramova matična kompanija Meta juri TikTokov astronomski rast baziran na kratkim video snimcima, šef aplikacije Adam Moseri je otišao toliko daleko da je izjavio da Instagramov prioritet više nisu fotografije. Povrh toga, korisnici kažu da uglavnom vide algoritamski preporučeni sadržaj sa naloga koje ne prate.

Najpraćenije žene na Instagramu, Kajli Džener i njena sestra Kim Kardašijan, objavile su peticiju u kojoj je pisalo: „Prestanite da se pretvarate u TikTok, samo želim da vidim slatke fotografije svojih prijatelja.” Džener je jednom sama oborila vrednosti akcija Snap-a tvrdeći da više ne otvara Snepčet, pa nije slučajno što je sledećeg dana Moseri objavio video u kojem adresira  masovne žalbe korisnika. Ako ste mislili da će reakcije na poslovanje Instagrama navesti njegove rukovodioce da promene kurs, prevarili ste se. U Metinom kvartalnom finansijskom izveštaju, Mark Cukerberg se osvrnuo na nedavnu dramu oko algoritamskih preporuka na Instagramu.

„Mrežne fidove sve manje određuju ljudi i nalozi koje pratite, a sve više veštačka inteligencija koja preporučuje zanimljive sadržaje sa svih stranica Fejsbuka i Instagrama, čak i ako ne pratite njihove kreatore,“ rekao je preduzetnik. Cukerberg je dodao da trenutno oko 15% sadržaja na našim Fejsbuk fidovima opslužuje Metina veštačka inteligencija. Taj broj je čak i nešto veći na Instagramu. „Očekujemo da će se ovi brojevi udvostručiti do kraja sledeće godine,“ istakao je. To znači da će preko 30% fidova na Instagramu i Fejsbuku biti ispunjeno sadržajem sa naloga koje ne pratimo. Nije ni čudo što Kardašijanke žele da Instagram prestane da se pretvara u TikTok.

Srećom, ako želite samo da vidite fotografije svojih prijatelja, imate neke mogućnosti; na Instagramu možete da pređete na fidove ljudi koje pratite tako što ćete dodirnuti Instagram logo u gornjem levom uglu ekrana, a zatim kliknuti na Following. U međuvremenu, Fejsbuk je podelio vesti na Home, fid preporučenog sadržaja sličan TikTok-u, i Feeds, koji vam prikazuje objave vaših prijatelja i grupa koje pratite. Dakle, nije nemoguće videti sadržaj svojih prijatelja, ali korisnike nervira što je algoritamski sadržaj postavljen kao difolt. „Želim da naglasim da smo mi i dalje društvena kompanija fokusirana na pomaganje ljudima da se povežu,“ rekao je Cukerberg. Loš je znak da je osnivač Fejsbuka imao potrebu da pojasni da je ova platforma još uvek društvena mreža.

Zašto Fejsbuk i Instagram toliko žele da nam prikažu Reels nepoznatih ljudi umesto fotke naših prijatelja? Reels ostvaruje veliki profit za Metu u vreme kada su njeni prihodi počeli da opadaju. Cukerberg je objavio da je Meta zaradila više od milijardu dolara od reklama za Reels na godišnjem nivou. Osim toga, vreme koje provodimo gledajući Reels uvećalo sa za 30% od prošlog kvartala, što će verovatno privući oglašivače, ali možda je uzrok tog povećanja to što nam algoritam servira toliko Reelsa. Najzad, kome je stalo do prosečnog korisnika sve dok su investitori zadovoljni?

(TechCrunch-ZTP, foto: Shutterstock)

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *