Transformacija u Metu nije zaustavila pad broja korisnika Fejsbuka

Od svojih početaka, Fejsbuk je imao konstantan rast broja korisnika. Ali u sredu je kompanija po prvi put obznanila kvartalni pad korisničke aktivnosti na globalnom nivou, zajedno sa padom prihoda od oglasa, zbog čega su njene akcije pale za otprilike 20 odsto.

Ogroman pad vrednosti akcija, koji je odmah uništio tržište od oko 200 milijardi dolara, pokazuje da Fejsbukovo korporativno preimenovanje u Metu nije dovoljno da odvrati pažnju investitora od problema u poslovanju ove društvene mreže. Ne samo da je opao broj korisnika na Fejsbuku, Instagramu i WhatsApp-u u poslednjem kvartalu, već je glavna aplikacija gubila milion korisnika dnevno u Severnoj Americi, gde kompanija najviše zarađuje od reklama. Taj pad je doveo do ukupnog smanjenja broja dnevnih korisnika na globalnom nivou, za šta je portparol kompanije rekao da predstavlja prvi uzastopni pad u istoriji poslovanja firme.

Taj pad na 1,929 milijardi dnevnih korisnika sa 1,93 milijarde iz prethodnog kvartala verovatno je odraz sve veće nebitnosti Fejsbuka među mladima. Meta nije otkrila cifre za Instagram, ali broj dnevnih korisnika na svim njenim aplikacijama jedva da se popeo na 2,82, što je samo 10 miliona korisnika više u odnosu na treći kvartal. Ali Meta je i dalje izuzetno profitabilna; samo prošle godine ostvarila je dobit od skoro 40 milijardi dolara, uglavnom od reklama. Ali takođe troši milijarde na Reality Labs, odeljenje koje razvija Quest VR opremu, VR softver, AR naočare i druge tehnologije povezane za metaversom.

Ovaj sektor je izgubio 10,2 milijarde dolara prošle godine i prijavio prihod od 2,3 milijarde dolara, što uključuje prodaju Quest-a i VR aplikacija. Meta još uvek nije otkrila podatke za Quest, iako procene analitičara navode da je broj negde oko 10 miliona prodatih komada. Na sastanku sa investitorima u sredu, Cukerberg je rekao da će nove VR slušalice biti na tržištu tokom ove godine i da će biti u „gornjem delu raspona cena“.

Jasno je rekao da namerava da poveća potrošnju na Reality Labs u narednim godinama i da kombinaciju AR-a i VR-a vidi kao sledeću veliku računarsku platformu. Evidentno je da je najveći problem kompanije upravo poslovanje društvenih medija iz kojeg se finansiraju takve investicije.

(TheVerge-ZTP, foto: Tony Avelar/AP)

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.