Snepčet tvrdi da uspešno suzbija trgovinu opijatima na svojoj mreži

Snepčet se suočava sa sve oštrijim kritikama otkako se opijatska kriza prenela na društvene mreže, često sa tragičnim posledicama. U oktobru je NBC objavio ispovesti mladih ljudi, uzrasta od 13 do 23 godine, nastradlih od tableta sa fentanilom koje su nabavili na Snepčetu. Tada je Snap, matična kompanija Snepčeta, obećala da će poraditi na suzbijanju ilegalne prodaje droge na svojoj društvenoj mreži i preusmeravati korisnike koji traže takve sadržaje na edukativni portal.

Snepčet je u utorak izvestio o učinku kampanje, rekavši da 88% spornih sadržaja sada pronalaze automatizovani sistemi, dok preostalih 12% prijavljuju korisnici mreže. „Od jeseni smo uočili još jedan pozitivan trend: manje korisničkih prijava o prodaji droge,“ objavio je Snap na svom blogu. „U septembru smo imali preko 23% prijava o trgovini drogama, a nakon dodatnih napora na otkrivanju, smanjili smo to na 16% ovog meseca.”

Kompanija je nedavno uvela novu meru koja sprečava da se korisnici uzrasta od 13 do 17 godina pojavljuju u rezultatima Quick Add pretrage, osim ako nemaju zajedničke prijatelje. Ova mera bi trebalo da obeshrabri maloletnike da se povezuju sa korisnicima koje ne poznaju, i tako spreči potencijalnu trgovinu drogom. Snepčet je takođe preneo informacije CDC-a o opasnostima fentanila na svom preventivnom portalu „Heads Up“, i sarađuje sa Američkom koalicijom za borbu protiv droga (CADCA).

Kompanija radi sa stručnjacima na ažuriranju žargona koji prodavci koriste kako bi zaobišli pravila o prodaji nedozvoljenih supstanci. Američka uprava za borbu protiv droga objavila je prošlog meseca upozorenje o opasnostima tableta koje sadrže fentanil, sintetički opijat koji je u mnogo manjim dozama smrtonosniji od heroina. Budući da je fentanil sve prisutniji u drogama koje se ilegalno nabavljaju, uključujući i one kupljene na mreži, mogao bi se pokazati fatalnim za korisnike koji veruju da unose druge supstance.

U decembarskom intervjuu za CBS, službenica DEA-e En Milgram nazvala je Snepčet i druge aplikacije „utočištem za trgovce drogom“. „Trgovci drogom koriste društvene mreže jer su svima dostupne, te lako dolaze do miliona Amerikanaca kojima prodaju ove pilule koje su lažno predstavljene,“ naglasila je Milgram. Dok su društvene mreže odlagale agresivnije moderisanje sadržaja, onlajn prodaja droga je uzela maha. Kompanije su suzbile neke od najočiglednijih načina za pronalaženje rizičnih droga na mreži (#painpills na Instagramu, na primer), ali lukavi dileri prilagođavaju svoje metode kako bi zaobišli nova pravila.

Širenje fentanila je značajno pogoršalo američku opijatsku epidemiju, i dominacija te supstance u onlajn prodaji predstavlja veliki izazov. Na oktobarskom svedočenju o bezbednosti dece na mreži, Snap je ovo pitanje nazvao „prvim prioritetom“, ali mnogi zakonodavci i porodice žrtava sumnjaju da društvene mreže ozbiljno shvataju svoju ulogu u opijatskoj krizi.

(TechCrunch-ZTP, foto: Patrick T. Fallon/AFP/Getty)

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.