Harvard: Gledanje TV-a i spavanje preko dana podstiču depresiju

Cilj opsežne studije bio je da pruži korisne informacije o tome kako izbeći depresiju ili umanjiti njene simptome.

Depresija je uobičajeni mentalni poremećaj, sa više od 264 miliona ljudi svih starosnih grupa koji se bore sa ovim problemom.

Prema Svetskoj zdravstvenoj organizaciji (WHO), depresija je vodeći uzrok invaliditeta u svetu. Ona je posledica složene interakcije socijalnih, psiholoških i bioloških faktora. Iako postoji nekoliko efikasnih tretmana za depresiju (uključujući lekove antidepresive), promene u načinu života takođe mogu sprečiti ili umanjiti efekte depresije.

U studiji Medicinskog fakulteta sa Harvarda učestvovalo preko 100 000 ispitanika, a rezultati pokazuju da se efekti depresije mogu preduprediti na razne načine. U slučajevima gde je životni stil glavni faktor za nastanak depresije, promene se mogu izvesti relativno lako. One uključuju društvene kontakte, praćenje medija, vreme spavanja, ishranu, fizičku aktivnost i prirodno okruženje.

Postoji nekoliko velikih istraživanja od 2017. godine koja ukazuju na vezu između toga koliko televizije gledate i vašeg mentalnog zdravlja. Većina ovih studija zaključuje da što više televizije gledate, vaše mentalno zdravlje može biti gore.

Iako je opštepoznato da noćni san pozitivno utiče na mentalno i fizičko zdravlje, da li ste znali da popodnevno dremkanje može prouzrokovati depresiju? Kako se navodi u studiji, dremanje tokom dana i prekomerno gledanje televizije nesporno imaju negativne efekte na mentalno zdravlje.

Istraživanja o depresiji i srodnim problemima mentalnog zdravlja sve su učestalija, a zajedno sa njima doći će i odgovori na pitanja šta su presudni faktori oboljevanja i kako ih izbeći. Što se tiče ove studije, istraživači kažu da su želeli da ponude delotvorne savete o svakodnevnim navikama koje bi mogle da doprinesu očuvanju mentalnog zdravlja.

(BigThink-ZTP, foto: Getty)

Tagovi:, ,

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.