Amazon proširuje svoju onlajn prodaju namirnica, sa ciljem da do kraja 2020. opsluži milione kupaca širom Velike Britanije.
Prodaja hrane putem interneta gotovo se udvostručila tokom pandemije, a trgovci se bore da namire sve veću potražnju. Kompanija Amazon se nameračila na veći deo ovog rastućeg tržišta, što bi prema analitičarima moglo da poveća pritisak na konkurente poput Ocado-a.
Amazon Freš nudi isporuke namirnica istog ili sledećeg dana, i to kupcima u Londonu i u delovima britanskih zemalja. Korisnici moraju da se pretplate na Amazon Prajm i doplate mesečnu naknadu ili troškove transporta po porudžbini. Usluga sadrži oko 10.000 proizvoda, uključujući svežu, ohlađenu i smrznutu hranu.
Od utorka će ova usluga biti besplatna za narudžbe iznad 40 funti. Amazon kaže da će do kraja ove godine uvesti besplatnu i neograničenu dostavu robe u „više gradova“.
„Planiramo ovo već duže vreme, to je krupan korak ka povećanju broja isporuka. U prvim danima pandemije, svi naši kapaciteti bili su uposleni. Uvereni smo da ovu uslugu možemo da pokrenemo u ovom trenutku,“ kaže Rasel Džons, menadžer Amazon Freša za Britaniju.
Amazon Freš je startovao 2016. godine i nikada nije objavio podatke o prodaji ili broju kupaca. Nema čak ni potvrde koliko članova Amazon Prajm ima u V. Britaniji. Prema istraživačima iz agencije Mintel, postoji 15 miliona pretplatnika, što Amazonu daje potencijalno ogromnu bazu.
„Mislim da će oni postati veliki igrač u maloprodaji hrane na internetu. Čim uđu na određeno tržište, oni žele da dominiraju,“ kaže ekonomski analitičar Ričard Hajman. “Takođe uzmite u obzir da je mnogo teže zaraditi od prodaje namirnica na mreži, nego u klasičnim marketima.”
„Kupci i dalje ne doživljavaju Amazon kao prodavnicu hrane. Prvo treba izgraditi brend, a za to su potrebni vreme i dodatne investicije,“ nastavlja analitičar. „Maloprodaja hrane i drugih roba su dva različita pojma, zato Amazon ne sme da potceni konkurentnost domaćeg prehrambenog tržišta.“
Svi iskusni trgovci ubrzano grade onlajn kapacitete kako bi se nosili sa ogromnom potražnjom; mnogi veruju da će ovo biti trajna promena u ponašanju kupaca. Ekspanzija Amazona znači da će ovaj deo tržišta, vredan 119 milijardi funti, postati još konkurentniji u dolazećim mesecima.
(BBC-ZTP, foto: Reuters)