SAD: Ministarstvo pravde zaplenilo 27 „pro-iranskih” sajtova

Sjedinjene Države zaplenile su 27 internet domena koje je iranska Nacionalna garda (IRGC) nezakonito koristila za globalno širenje svog uticaja.

Kao što je navedeno u dokumentima o zapleni, svih 27 sajtova kršilo je američke sankcije iranskoj vladi i IRGC-u. Četiri sajta su navodno bila autentični izvori vesti, ali ih je zapravo kontrolisala iranska Garda, ciljajući američku publiku; prikrivenim uticajem na politiku i javno mnjenje SAD-a prekršen je Zakon o registraciji stranih agenata (FARA). Preostali sajtovi su ciljali publiku u drugim delovima sveta. Aktuelna odluka o zapleni je nastavak ranije zaplene 92 sajta koje je Garda koristila u slične svrhe.

„Najnovija zaplena je važan korak protiv iranske globalne kampanje dezinformisanja“, rekao je američki tužilac Anderson. „Ovaj posao će se nastaviti. Ne možemo dozvoliti da iransko širenje lažnih vesti pretekne našu posvećenost vladavini zakona “

„FBI aktivno istražuje svaki oblik stranog uticaja i širenja dezinformacija od strane neprijateljskih država. Danas smo zaplenili 27 dodatnih domena koje je Revolucionarna garda koristila za manipulisanje javnim mnjenjem u drugim zemljama, uključujući SAD,“ rekao je specijalni agent FBI-a Kreg D. Fer. „Zahvaljujući našoj stalnoj saradnji sa Guglom, Fejsbukom i Tviterom, FBI je uspeo da poremeti iransku propagandnu kampanju i nastaviće da suzbija pokušaje širenja dezinformacija u našoj zemlji.“

Nalog za zaplenu, izdat 3. novembra 2020, opisuje kako je 27 zaplenjenih sajtova radilo kršeći savezni zakon. Kontrolom domena od strane iranske Garde prekršeni su propisi koji američkim licima zabranjuju pružanje usluga vladi Irana bez dozvole. Svih 27 sajtova bilo je registrovano na američkim serverima. Ni Garda niti iranska vlada nisu dobili dozvolu za korišćenje veb adresa i usluga američkih provajdera.

Američki zakon zahteva da pravna lica registrovana u SAD-u prilažu istinite informacije o svojim aktivnostima i prihodu od njih. U ovom slučaju, četiri portala (rpfront.com, ahtribune.com, awdnews.com i criticalstudies.org) su navodno bila nezavisna novinska glasila, ali je njima zapravo upravljala iranska Garda sa ciljem uticanja na američku javnost i promene politike Sjedinjenih Država prema Iranu i Bliskom istoku.

Posetioci sajtova dobili su sledeću poruku:

(justice.gov-ZTP)

Ostavi komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.