Prema novim statistikama TikTok je treća po veličini društvena mreža na svetu, odmah iza Fejsbuka i Instagrama. U svojoj preliminarnoj proceni TikTok-ove globalne baze korisnika, Insider Intelligence predviđa da će TikTok dostići 755 miliona mesečnih korisnika u 2022, nakon ostvarenog rasta od 59,8% u 2020, odnosno 40,8% u 2021. Fejsbuk je u svom poslednjem izveštaju prijavio 2,91 milijardu aktivnih korisnika mesečno, nakon zabeleženih 6% rasta u odnosu na prethodnu godinu. Nedavno je Instagramu objavio da je njihova mreža premašila 2 milijarde korisnika mesečno, što je ogroman porast u odnosu na milijardu mesečnih korisnika iz juna 2018.
Međutim, prognoza Insider Intelligence-a se poziva na vlastiti model proračuna za 2022. Firma ima svoju definiciju mesečnog aktivnog korisnika koja se može razlikovati kod svake kompanije koju analizira. Na primer, računa samo korisnike koji se loguju najmanje jednom mesečno tokom kalendarske godine, te pokušava da izbaci lažne profile iz svojih procena. Cilj ovakvog modela je da se klijentima pruži realistično poređenje između svih platformi. A procene kažu da će Fejsbuk dostići 2,1 milijardu mesečnih korisnika 2022, iza čega sledi Instagram sa 1,28 milijardi korisnika. TikTok je na trećem mestu sa svojih 755 miliona mesečnih korisnika, ispred Snap-a i Tvitera.
TikTok je u poslednjih nekoliko godina brzo rastao. Analitička firma Sensor Tower izvestila je da je video aplikacija prešla 2 milijarde preuzimanja sa App Store-a i Google Play-a u prvom kvartalu 2020. Drugi izveštaji tvrde da je TikTok zabeležio rast od 325% u 2020, dok je mesečna upotreba platforme rasla brže od bilo koje druge aplikacije; sa rastom od 65% u SAD-u, TikTok je nadmašio Fejsbuk. U julu 2021, Sensor Tower je primetio da je TikTok (uključujući sestrinsku aplikaciju Douyin u Kini) postao prva mobilna aplikacija mimo Fejsbuka (i igara) koja je dostigla 3 milijarde preuzimanja sa onlajn prodavnica, dok je korisnička potrošnja premašila 2,5 milijardi dolara na globalnom nivou. Time je aplikacija dospela u društvo nekolicine drugih koje su dostigle tu prekretnicu, uključujući Tinder, Netflix, YouTube i Tencent Video.
Iako su drugi analitičari predviđali da će mesečni broj aktivnih korisnika TikTok-a dostići 1 milijardu tokom 2021, prognoza Insider Intelligence-a je nešto opreznija. Ali očekuje se da će aplikacija nastaviti da raste, mada sporijom stopom od 15,1% u 2022. Kao rezultat ovog procesa, TikTok-ov udeo u ukupnom broju korisnika društvenih mreža takođe raste. Prema prognozi Insider Intelligence-a, TikTok će premašiti udeo od 20% i približiti se jednoj četvrtini do 2024.
„Uspon TikTok-a je poseban izazov za Snapchat, sa kojim se direktno bori za mlađu publiku,“ primetila je analitičarka Insider Intelligence-a, Debra Vilijamson. „Iako TikTok nema mnogo sličnosti sa Tviterom, njegova nesrazmerna veličina je jasan pokazatelj adiktivne prirode sadržaja TikTok-a,” rekla je Vilijamson. Još uvek ima dosta prostora za rast TikTok-a, kako su rekli iz ove kompanije, jer se očekuje 3,57 milijardi mesečnih korisnika tokom sledeće godine.
(TechCrunch-ZTP)