Džil Votson, IBM-ov inteligentni bot, mesecima je pomagao američkim studentima sa Džordžija Instituta za tehnologiju pri rešavanju zadataka iz dizajna.
Prilikom odgovaranja na mejlove i forumske postove, Džil je imala neobavezan i opušten stil komunikacije, nudeći nijansirane i prezicne odgovore za svega nekoliko minuta. Studenti nisu imali pojma o čemu se radi dok im nije rečeno, i mnogi su bili šokirani.
Jedan od studenata, Tajson Bejli, se zapitao da li je Džil zapravo kompjuter i svoje sumnje obznanio na internetu.
“S obzirom da je to bio kurs iz veštačke inteligencije, mogao sam da pretpostavim da nekakav robot vreba iz prikrajka”, rekao je Bejli, inače rodom iz Albukerkija u Novom Meksiku.
“Činilo mi se kao sasvim normalan razgovor sa drugim ljudskim bićem”, izjavila je studetkinja Dženifer Gavin u izjavi za Wall Street Journal.
Još jedan student, Petr Bela, rekao je novinarima da je želeo da nominuje Džil Votson za najboljeg asistenta na fakultetu.
Inače, dešava se da studenti zatrpaju profesora sa hiljadama poruka, što ga dovodi u situaciju da puno vremena potroši odgovarajući na rutinska pitanja.
“Internet je prepun onlajn kurseva, a najveći problem je visoka stopa odustajanja”, kaže professor Goel i nastavlja: “Jedan of glavnih razloga za ovakav trend jeste to što studenti ne dobijaju dovoljan broj instrukcija i podrške od nastavničkog osoblja.”
“Stvorili smo Džil kako bismo omogućili što brže odgovore i povratne informacije”, zaključuje doktor Goel.
(dailymail.co.uk)